maandag 11 maart 2013

Even voorstellen



Mijn naam is Henk Borkent, 65 jaar, woonachtig in Raalte en gek op fietsen. Al jaren lijkt het mij een enorme ervaring om eens alleen een week te fietsen door Frankrijk. En in juni 2013 gaat het dan gebeuren! Mijn vrouw Geesje en mijn fietsvrienden zullen mij dit keer niet vergezellen.....ik ga echt alleen!


                        Met de "mannen" op fietsweek in Frankrijk, 2011


                                        Met Geesje op Corsica, 2012

Op dit blog kunnen jullie mij volgen en informatie vinden over het goede doel waar ik wat  geld voor bij elkaar hoop te fietsen: de Mineke Foundation.

Fietshistorie Henk:
Ik fiets sinds 1997 (begonnen op z’n 49e ).
De laatste jaren betekent dat: ca. 3000 km op de mountainbike en ca. 5000 km op de racefiets.
Sinds 2000 wordt er elk jaar in september een week gefietst met fietsvrienden in het (hoog)gebergte:  Dolomieten, Oostenrijk, Zwitserland, Franse Alpen.
De meeste belangrijke en hoogste cols werden wel bedwongen (Alpe d’Huez, Mont Ventoux, Stelvio, Izoard, Agnel, Galibier, Bonnette, Iseran, Tourmalet en Aubisque).
Kers op de taart: in 2003 de Marmotte (175 km met Croix de Fer, Telegraphe, Galibier en Alpe d’Huez).
Het MTB-en kreeg de laatste jaren meer aandacht, met marathons in Duitsland en Nederland.

Waarom een fietstocht in Frankrijk?
Sinds mijn pensionering wilde ik altijd al graag een fietstocht alleen maken, bij voorkeur in mooi weer en een heuvel-/bergachtig gebied. Dus werd de week van 7 juni t/m 15 juni ingepland. Als bestemming werd de Cevennen uitgekozen.
Omdat fietsvriend Jan Viscaal die week ook een tocht fietst in Frankrijk (een deel van de 100 colstocht), gaat de reis naar Frankrijk en terug samen.
De start is in Carcassonne.

Waarom een sponsortocht?
De Mineke Foundation ligt me nauw aan het hart. Het initiatief van nicht Tonia voelt goed, ik ben er emotioneel bij betrokken, deze vorm van ontwikkelingshulp lijkt me de juiste én het heeft ook nog een link naar het onderwijs.
Het lijkt me prachtig om met de opbrengst van de sponsoractie de opbouw van de school in Dabwetown te ondersteunen. Ik hoop dus op veel enthousiaste volgers en sponsoren!

Lees voor meer informatie het bericht "de Mineke Foundation"

Wilt u een berichtje achterlaten, klik dan op "opmerkingen"

3 opmerkingen:

  1. Hoi lieve opa
    Natuurlijk gaan wij jou sponsoren!
    Dikke knuffel van Sam en Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ronny, monique kyara, brian en saira leerkes26 mei 2013 om 12:31

    via karin ben ik op de hoogte gebracht en heb dan ook gelijk wat geld overgemaakt. Wil je heel veel succes wensen en hopelijk haal je veel geld op.

    groetjes fam leerkes (ouders van brian )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jullie ons mooie doel steunen!
    Hartelijk dank!

    BeantwoordenVerwijderen

Wilt u een berichtje achterlaten?
Schrijf uw bericht hieronder bij opmerkingen
Klik bij reageer als op "Naam"
Voer uw naam in
De URL hoeft niet
Vervolgens vraagt blogspot nog om een code
Nadat die is ingetypt, wordt de reactie geplaatst