maandag 11 maart 2013

De Mineke Foundation

Doel:
Tijdens mijn fietstocht hoop ik geld in te zamelen voor de stichting die Tonia Dabwe (dochter van mijn tante Mineke en oom Dabwe, mijn nicht dus) heeft opgericht: De Mineke Foundation!
Voor meer informatie: www.minekefoundation.org

Waarom een sponsortocht?
De Mineke Foundation ligt me nauw aan het hart. Het initiatief van nicht Tonia voelt goed, ik ben er emotioneel bij betrokken, deze vorm van ontwikkelingshulp lijkt me de juiste én het heeft ook nog een link naar het onderwijs.
Het lijkt me prachtig om met de opbrengst van de sponsoractie de opbouw van de school in Dabwe Town te ondersteunen. Ik hoop dus op veel enthousiaste volgers en sponsoren!

Op welke manier kun je ons steunen?
1. Geef je op als kilometer-sponsor.
Je doneert dan een bedrag per kilometer: de totale afstand zal tussen de 700 en 800 km. zijn.
Elke cent per km. betekent dus ca. € 7,50 aan sponsorbedrag.
Wat moet je doen? Meld (via dit blog of via E-mail) het bedrag dat je per km. wilt doneren en je krijgt na de tocht bericht over de hoogte van je bedrag.
2. Doneer een vast bedrag voor deze actie.
Wat moet je doen? Maak het bedrag over op het hieronder vermelde speciale rekeningnummer:
3180.480.394 t.n.v. H. Borkent

Info over de Mineke Foundation:

Dabwe Town in Liberia. Een bloeiend dorp. Met een school en vruchtbare landbouwprojecten. Opgezet en ontwikkeld door de Liberiaan Dabwe Wiah en zijn Nederlandse echtgenote Mineke Muilerman. De Liberiaanse burgeroorlog maakte een wreed einde aan hun levensdroom en familiegeluk. En Dabwe Town raakte tot in de ziel beschadigd.
Maar nu is een nieuw, vreedzaam, tijdperk aangebroken. Een volgende generatie zet zich vanuit Nederland in om het levenswerk van de ouders voort te zetten. Door voorwaarden te scheppen voor de inwoners van Dabwe Town om zich te ontwikkelen en zelf hun levensstandaard en levensomstandigheden te verbeteren. Help mee aan de opbouw van een zelfstandige, zelfbewuste ‘community’ die in Liberia voorbeeld en katalysator zal zijn voor levensvatbare projecten. 

Specifiek doel:

Renovatie en herstel Damiefa School

De schoolgebouwen zijn door 15 jaar burgeroorlog en onvoldoende inkomen zwaar verwaarloosd. Verdwaalde kogels en een raketinslag dichtbij de gebouwen hebben de school flinke schade toegebracht. Het fundament, de vloeren, de meeste muren en een aantal ramen en deuren bevinden zich in een redelijk goede staat.


Renovatie in twee fasen
De renovatie van de school wordt in twee fasen uitgevoerd. De eerste fase was de renovatie van de aula (afgerond in april 2012). Fase 2 omvat de renovatie van de klaslokalen, het aanpalende kantoortje en de bouw van een veranda. Totale kosten worden geraamd op 40.000 euro. Werkzaamheden die in deze fase uitgevoerd worden zijn:
     -    vervangen van het hele dak
     -    herstelwerkzaamheden aan muren, ramen en deuren
     -    vervangen van ramen en deuren waar nodig
     -    aanbrengen plafonds, verven binnen- en buitenkant
     -    bouw van een veranda

Sponsor mij en steun de Mineke Foundation op:

3180.480.394  (speciaal rek.nr.)
t.n.v.  H. Borkent


2 opmerkingen:

  1. Dag Henk,

    Wat een geweldig initiatief. En wat een uitdaging om nu eens helemaal alleen te gaan fietsen. Je hebt een mooi doel uitgekozen en ik wil jouw sponsor-actie dan ook zeker steunen.
    Ik wens je een "top"tour. Heel veel plezier en ik hoop dat je er volop van kunt genieten.

    Hartelijke groet, José Reehuis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,

    Na de proloog van gisteren alle vertrouwen.
    Man en materiaal zijn er helemaal klaar voor.
    Hopelijk vind je uiteindelijk fietsen met de mannen toch mooier dan solo, maar je hebt een mooi plan.

    Succes en plezier,

    Meep

    BeantwoordenVerwijderen

Wilt u een berichtje achterlaten?
Schrijf uw bericht hieronder bij opmerkingen
Klik bij reageer als op "Naam"
Voer uw naam in
De URL hoeft niet
Vervolgens vraagt blogspot nog om een code
Nadat die is ingetypt, wordt de reactie geplaatst