maandag 11 maart 2013

De Ronde van de Mont Aigoual

In drie dagen fiets ik naar Meyrueis; vandaar rijd ik (zonder bagage) de Ronde van de Mont Aigoual. Deze tocht / wedstrijd is beschreven in het boek "De Renner" van Tim Krabbé.
Afstand: ca. 140 km.  Hoogtemeters: ik schat ca. 2200 HM


Hoogteprofiel:
De aangegeven klim van 28,4 km. is de beklimming van de Mont Aigoual (ca. 980 hm.)

De Renner is hét klassieke wielerboek en begint als volgt:

“Meyrueis, Lozère, 26 juni 1977. Warm, bewolkt weer. Ik pak mijn spullen uit de auto en zet mijn fiets in elkaar. Vanaf de terrasjes kijken toeristen en inwoners toe. Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.”
Bijna 36 jaar later gaat Henk dus de uitdaging aan; niks leegheid, niks geraniums...


Wilt u een berichtje achterlaten, klik dan op "opmerkingen"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wilt u een berichtje achterlaten?
Schrijf uw bericht hieronder bij opmerkingen
Klik bij reageer als op "Naam"
Voer uw naam in
De URL hoeft niet
Vervolgens vraagt blogspot nog om een code
Nadat die is ingetypt, wordt de reactie geplaatst